Hello everyone,
I’m a fan of vintage tube televisions. I have a collection of early televisions from various countries. I’m restoring some of them, leaving others in pristine condition. Among them are over 20 Philips models from the 1940s and 1950s. My goal is to create a museum. I’m interested in:
- documentation on Philips pre-war televisions, those from the 1940s, and experimental televisions with EF50 tubes
- televisions TX594U, 383A, TF390A, K4
In my country, russian color tube televisions from the early 1970s (secam) are still available. If anyone is interested in such a model, I can help.
Thank you for all your support.
Adam
Poland
Google translator:
Bonjour à tous,
Je suis passionné de téléviseurs à tubes cathodiques anciens. Je possède une collection de téléviseurs très anciens provenant de différents pays. J’en restaure certains, tandis que je laisse les autres en parfait état. Parmi eux, on compte plus de 20 modèles Philips des années 1940 et 1950. Mon objectif est de créer un musée. Je m’intéresse à :
-
la documentation sur les téléviseurs d’avant-guerre, ceux des années 1940 et les téléviseurs expérimentaux à tubes EF50
-
les téléviseurs TX594U, 383A, TF390A et K4
Dans mon pays, on trouve encore des téléviseurs à tubes cathodiques couleur russes du début des années 1970 (SECAM). Si vous êtes intéressé par un tel modèle, je peux vous aider.
Merci pour votre soutien.
Adam,
Pologne
Doctsf (Modèles & Marques)
Annonces